СІВЕРСЬКИЙ ІНСТИТУТ РЕГІОНАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
  Новини
  Партнери
  Річні звіти
  Про організацію
  Повідомлення ЗМІ
  Бібліотека
  Ми на YouTube
  Гостьова книга
  Контактна інформація

23.10.2017

Ви 727142 відвідувач
на цій сторінці
Написати Web-майстеру
Web-майстер
Тимко В.А.
/Smash/


Новини

30 квітня 2009 р.

Сіверський інститут регіональних досліджень провів унікальні тренінги з євроатлантичної інтеграції


      Чернігівська громадська організація "Сіверський інститут регіональних досліджень" завершила реалізацію масштабного проекту "Національна безпека України і НАТО", підтриманого фондом "Відродження". Завданням проекту було поширення інформації про Євроатлантичний альянс і його діяльність серед депутатів місцевих рад та керівників територіальних громад.
      Вперше в Україні це було зроблено в інтерактивній формі, що дозволило активізувати слухацьку аудиторію і націлити її на формування власної думки із зазначеного питання. За півтора року від початку реалізації проекту (з листопада 2007 р.) його семінари-тренінги пройшли у 12 обласних центрах України - Чернігові, Києві, Донецьку, Кіровограді, Луцьку, Севастополі, Полтаві та інших. Вони проводились на базі місцевих центрів перепідготовки та підвищення кваліфікації (ЦППК) працівників органів державної влади та місцевого самоврядування і охопили близько 400 осіб.
      Ефективність інтерактивної форми донесення знань про НАТО високо оцінило Головне управління державної служби України: воно розтиражувало електронний навчальний посібник з проведення таких тренінгів, поширило його серед центрів перепідготовки кадрів і рекомендувало до використання. Авторство навчального курсу "Національна безпека України і НАТО" належить трьом людям: доценту Національної академії оборони України Володимиру Коряку, віце-президенту Громадської ліги "Україна - НАТО" Олегу Кокошинському та директору Чернігівського ЦППК, тренеру-викладачу Сіверського інституту регіональних досліджень, кандидату історичних наук Володимиру Бойко. Останній і відповів на ряд запитань.
      - Володимире Миколайовичу, коли ви зрозуміли, що запропонована вами інтерактивна форма викладення матеріалу - найбільш вдала для інформування про НАТО?
      - Перш за все, треба сказати, що фактично за півтора року ми реалізували два проекти "Національна безпека України і НАТО". Перший проходив у чотирьох обласних центрах і був для нас апробаційним. Інтерактивну форму викладення матеріалу - у формі ігор для дорослих - ми обрали з урахуванням особливостей тематики, і вже в ході першого проекту зрозуміли, що не помилились. Частину матеріалу ми викладали в лекційній формі, а потім пропонували слухачам усе почуте обіграти. Це дозволяло зацікавити аудиторію, згуртувати групу, що врешті-решт давало можливість кожній людині відчути свою причетність до того, що тут відбувається і висловитись. Для нас, тренерів, момент зворотного зв'язку мав велике значення, бо дозволяв корегувати наші матеріали по ходу роботи, пристосовувати їх до кожної аудиторії.

      - Який обсяг знань отримували ваші слухачі?

      - Навчальний курс складався з 12 академічних годин. Інтенсивність занять не дозволяла людям надто втомитися, але ми намагалися дати великий обсяг інформації і охопити ключові, на нашу думку, питання базового характеру. Ми виходили з того, що дискусії, які точаться в Україні з приводу євроатлантичної інтеграції, йдуть не по суті, а навколо питання. Причому ті, хто дебатують, часто не знають, про що ведуть мову. Тому наше завдання було - дати інформацію про те, що таке безпека, які є організації міжнародної безпеки, аспекти їхньої діяльності і, зрештою, що таке НАТО. Підбиваючи підсумки тренінгу, ми завжди наголошували: те, що ми вам розповіли - це не істина в останній інстанції, а лише дещиця того, що ви можете знати про НАТО. Для поглиблення своїх знань рекомендуємо скористатись бібліотекою, яку ми вам надаємо в електронному вигляді. Добираючи літературу, ми дбали про те, щоб вона була не тільки позитивною, а містила різні точки зору. Отож, читайте, порівнюйте, співставляйте, а головне - думайте.

      - Чи відчували ви інтерес слухачів до теми євроатлантичної інтеграції? Чи була в них довіра до інформації, яку ви надавали?

      - Нашим критерієм оцінки інтересу була явка слухачів наступного дня. Люди приходили. Але з самого початку навчання ми попереджали, що тема, яку ми розглядатимемо, не допоможе вирішити ні земельних питань територіальної громади, ні питань комунальної власності чи наповнення бюджету. Вона більше спрямована на формування громадянської позиції, розуміння державної політики і ставлення до неї. Хоча під час семінару ми намагались наводити приклади з життя, які показували, яким чином ці начебто "космічні речі" можуть впливати на нашу повсякденну роботу. Взяти хоча б щорічний цільовий план "Україна - НАТО", який передбачає виконання певних заходів. За тими заходами ховається адмінтерреформа, зменшення проявів корупції, передача повноважень щодо розподілу ресурсів на місця тощо. Тема, в принципі, дуже дискусійна, тому ми організовували так звані "оксфордські дебати", які давали нашим слухачам можливість говорити і бути почутими. Крім того, була робота в групі, яка консолідує. Коли 5-6 чоловік розглядають якесь спільне питання, то, хочеш-не-хочеш, втягуєшся в обговорення, починаєш думати і згодом відчувати, що давні стереотипи відходять на другий план, а на перший висувається якийсь раціональний аргумент. Я проти того, щоб когось переконувати. Треба дати можливість кожному розібратися самостійно, але перед цим підготувати відповідну інформаційну базу. Що стосується довіри до інформації, то я особисто її відчував. Переважно, люди про всі ці речі знають. Але нерідко вступають в силу політичні мотиви, які змушують людину висловлювати погляди, притаманні тій політичній силі, до якої вона належить.

      - Ставлення до питань євроатлантичної інтеграції в різних регіонах було різним?

      - Ми працювали з цільовою аудиторією, а голова - він що на Волині голова, що на Донеччині. Посада накладає певний відбиток на людину, тому якоїсь різниці у ставленні до теми ми не відчули. Початковий рівень знань був приблизно однаковий - невисокий, відверто кажучи. А от готовність до сприйняття різна. Вона значно вища, скажімо, на Волині, Черкащині, Кіровоградщині, а нижча - у східних і південних областях. Це було відчутно, коли ми проводили опитування щодо готовності вступати в дебати. Загалом, вважаю, йдеться не про НАТО як таке, а про національну самоідентифікацію. Ключ до НАТО значною мірою ховається не у сьогоденні, не лише у наших відносинах з Росією (хоча це дуже вагомий фактор), але й у сприйнятті нашої історії. Отож, як у тих чи інших регіонах сприймають наше минуле, так там сприймають і євроатлантичну інтеграцію.

      - Як ви гадаєте, вам вдалося зламати сформовані ще в радянські часи стереотипи щодо НАТО у ваших слухачів?

      - Опитування ми свідомо не проводили, але відгуки були переважно позитивними. Опитування до і після тренінгу провело за власною ініціативою, зокрема, управління внутрішньої політики Херсонської облдержадміністрації. Воно показало, що після навчання позитивне ставлення до НАТО висловило більше половини слухачів, що загалом не характерно для Херсонщини. І до семінару результати були зовсім іншими. Чому ми працювали з депутатами і головами місцевих рад? Тому що вони люди публічні, до них звертаються їхні земляки, і вони повинні бути поінформовані про все.

      - Які висновки як державний службовець ви зробили для себе після цих семінарів-тренінгів? Чи вважаєте такий засіб інформування населення про НАТО достатньо ефективним і гідним поширення?

      - Проведення таких тренінгів може бути одним із засобів інформування. Бо ще є радіо, телебачення, Інтернет, відповідна література, буклети. Задіювати потрібно всі засоби. Та ключовим із них, вважаю, повинна стати робота системи освіти. Як, наприклад, це зробили у Польщі. На початку 90-х років минулого століття ставлення громадян цієї країни до питань європейської та євроатлантичної інтеграції було неоднозначним. Значну частину населення становили євроскептики. Тоді влада задіяла систему освіти: ввела обов'язковий базовий курс у школах і у вузах. Так через молоде покоління пішов вихід на батьків, почалось формування громадської думки. Це розтягнулось у часі, але, принаймні, коли влада вже підійшла до такого рішення - його сприйняли. Населення було готове, бо розуміло, про що йдеться. В різних країнах це відбувалося по-різному, але Польща для нас найбільш ментально близька.

      Наше Міністерство освіти теж займається поширенням даної інформації, зокрема, у вузах, але мені не зовсім зрозуміло, чому досі ніде немає інтерактивних навчальних курсів. На мою думку, ці інформаційні блоки треба вводити. Нехай кожен сам розбирається, знаючи, про що мова. Поки ми цього не зробимо, ми будемо багато говорити, будемо ходити по колу, щоразу натикаючись на ті самі граблі. Ця робота не може бути аматорською, вона повинна бути системною.

      Матеріал взято з сайту http://monitor.chernigov.net
      Джерело: Потапчук Наталія, УКРІНФОРМ
         Архів 14.06.2017
09.06.2017
03.06.2017
02.06.2017
01.06.2017
24.05.2017
17.05.2017
16.03.2017
08.02.2017
07.02.2017
17.01.2017
03.01.2017
29.12.2016
02.11.2016
13.10.2016
10.10.2016
07.10.2016
06.10.2016
03.10.2016
12.09.2016
02.09.2016
27.07.2016
04.07.2016
29.06.2016
21.06.2016
15.06.2016
27.05.2016
25.05.2016
24.05.2016
20.05.2016
19.05.2016
18.05.2016
17.05.2016
16.05.2016
13.05.2016
11.05.2016
10.05.2016
04.05.2016
29.03.2016
17.02.2016
12.02.2016
10.02.2016
21.01.2016
25.12.2015
23.12.2015
15.12.2015
13.11.2015
12.11.2015
11.11.2015
02.11.2015
29.10.2015
28.10.2015
27.10.2015
16.10.2015
25.09.2015
23.09.2015
22.09.2015
14.09.2015
20.05.2015
15.05.2015
29.04.2015
06.03.2015
02.03.2015
20.01.2015
20.08.2012
20.06.2012
22.05.2012
18.05.2012
17.05.2012
23.04.2012
20.04.2012
12.04.2012
30.03.2012
16.03.2012
13.03.2012
17.02.2012
20.01.2012
13.01.2012
10.01.2012
19.12.2011
09.12.2011
08.12.2011
01.12.2011
25.11.2011
16.11.2011
15.11.2011
11.11.2011
14.10.2011
29.09.2011
28.09.2011
26.09.2011
22.08.2011
18.08.2011
28.07.2011
19.07.2011
12.07.2011
11.07.2011
08.07.2011
30.06.2011
09.06.2011
31.05.2011
30.05.2011
24.05.2011
23.05.2011
20.05.2011
19.05.2011
18.05.2011
17.05.2011
16.05.2011
13.05.2011
27.04.2011
13.04.2011
04.04.2011
31.03.2011
28.03.2011
17.03.2011
15.03.2011
03.03.2011
25.02.2011
18.02.2011
02.02.2011
28.01.2011
25.01.2011
14.12.2010
13.12.2010
10.12.2010
08.12.2010
07.12.2010
06.12.2010
30.11.2010
23.11.2010
22.11.2010
29.10.2010
28.10.2010
14.10.2010
13.10.2010
28.09.2010
20.09.2010
17.09.2010
09.09.2010
08.09.2010
13.08.2010
23.07.2010
22.07.2010
30.06.2010
23.06.2010
14.06.2010
18.05.2010
14.05.2010
13.05.2010
05.05.2010
30.04.2010
26.03.2010
17.03.2010
13.03.2010
12.03.2010
04.03.2010
22.02.2010
16.02.2010
15.02.2010
09.02.2010
03.02.2010
01.02.2010
29.01.2010
18.12.2009
17.12.2009
16.12.2009
13.12.2009
27.11.2009
26.11.2009
25.11.2009
23.11.2009
19.11.2009
15.10.2009
14.10.2009
11.10.2009
25.09.2009
18.09.2009
17.09.2009
16.09.2009
11.09.2009
29.07.2009
18.06.2009
04.06.2009
03.06.2009
29.05.2009
28.05.2009
27.05.2009
26.05.2009
19.05.2009
16.05.2009
15.05.2009
30.04.2009
15.04.2009
14.04.2009
08.04.2009
03.04.2009
27.03.2009
24.03.2009
21.03.2009
20.03.2009
06.03.2009
23.02.2009
03.02.2009
29.01.2009
22.01.2009
21.01.2009
26.12.2008
24.12.2008
12.12.2008
11.12.2008
01.12.2008
07.11.2008
03.11.2008
13.10.2008
02.09.2008
08.04.2008
03.04.2008
28.03.2008
27.03.2008
26.03.2008
21.03.2008
13.03.2008
21.02.2008
14.02.2008
11.02.2008
24.01.2008
23.01.2008
26.12.2007
20.12.2007
18.12.2007
14.12.2007
12.12.2007
04.12.2007
21.11.2007
20.11.2007
07.11.2007
26.10.2007
25.10.2007
19.10.2007
04.10.2007
01.10.2007
19.09.2007
05.07.2007
03.07.2007
29.05.2007
25.05.2007
19.04.2007
01.12.2006
30.11.2006
29.11.2006
28.11.2006
24.11.2006
21.11.2006
31.10.2006
25.10.2006
04.10.2006
03.10.2006
29.09.2006
15.09.2006
01.09.2006

З питаннями звертатися: siver.admin(at)gmail(dot)com

Новини Назад Вгору Вперед