![]() |
СІВЕРСЬКИЙ ІНСТИТУТ РЕГІОНАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ |
Новини | |||||||||
Європейський Союз в особі українських територіальних громад прагне бачити суб`єктів взаємин, які здатні на прямі партнерські взаємини на основі спільних цінностей. Це одна з фундаментальних причин, чому наші громади мають розробити власні стратегії розвитку та узгоджені з нею стратегії розвитку галузі освіти. Важливість останньої очевидна – це до половини, якщо не більше, всіх ресурсних витрат територіальних спільнот, а раз так, то цей чинник надзвичайно сильно впливає на місцевий розвиток в цілому. Такі думки пролунали під час семінару «Формування стратегії розвитку освітньої галузі територіальних громад», що проводився 16 – 17 лютого 2023 р. в рамках нового проєкту за підтримки фонду Ганса Зайделя «Підтримка здатності територіальних громад Чернігівської області до роботи за умов війни». Навчання привернуло увагу 46 учасників із 40 територіальних громад регіону, проводили його експерти Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» Олег Фасоля та Айдер Сеїтосманов. Йшлося про наявний стан, взаємозв`язок, розвиток формальної, неформальної, інформальної освіти і громади, визначення показників якості освітніх послуг та способів їх підвищення, майбутнє старшої школи – варіанти формування її мережі, основи застосування проєктного менеджменту в роботі освітньої галузі громад. З найцікавішого. - громади мають бути зацікавлені в розвитку не лише формальної, але інформальної освіти, адже, скажімо, унікальні елементи культурної спадщини, це не що інше, як один з факторів розвитку території, унікальність, яку можна зробити візитівкою спільноти; - хоча вчитель й перестав бути єдиним джерелом знань для учня, але без розвитку вчителя не буде успішної дитини, тому треба долати консерватизм вчителя, до речі, спочатку COVID-19, а потім російсько-українська війна показала важливість інформальної освіти для розвитку компетентностей педагога – в сенсі оволодіння віртуальними інструментами викладання; - в справі покращення якості освітніх послуг союзником влади є не вчитель, а батьки та учні, звідси ключове питання – як зацікавити вчителя до модернізації там, де бракує конкуренції – в сільській місцевості; - стратегія освіти – точно не кабінетна робота, вона вимагає залучення зацікавлених сторін, а водночас – якісної аналітичної роботи; - найкраща стратегія та, яку наступник не хоче змінити, тому треба добре думати про досяжність цілей та навчатися їх формулювати; - відновлення – це не відбудова всього зруйнованого під час війни, це шанс на модернізацію, аби не сталося так, як в Боснії – там до 25% відремонтованих за сучасними стандартами шкіл учні так і не прийшли. Чи не найбільше дискусій викликало майбутнє старшої школи. Експерти закликали представників територіальних громад не чекати завершення перехідного періоду в 2027 р., а впроваджувати зміни вже тепер. Питання тепер стоїть так: громади будуть суб`єктами чи об`єктами змін. На їхню думку реформа старшої школи потрібна: - на відміну від молодшої та середньої школи її не було; - неможливо одні й ті самі методи навчання застосовувати до учнів молодших та старших класів: останні вимагають значно більше свободи; - Україна інтегрується в європейський освітній простір, це означає старша, що школа як перехідна ланка до вищої освіти має стати подібною, головне, аби діти були до неї готові; - реальну спеціалізацію та професійну орієнтацію забезпечує старша школа, а тут чи не найбільше проблем. Саме тому, за переконанням експертів, відокремлення ліцеїв від базової ланки, гімназій це правильний крок, адже дозволяє створює найкращі умови для розвитку учнів. Це передбачає низку організаційних змін, яких бояться всі. Але ми ж маємо мислити стратегічно. На тепер є кілька варіантів створення ліцеїв, питання в тому – який краще: територіальні громади – кожна окремо; кремі територіальні громади – на основі визначених параметрів, можливо – на засадах міжмуніципального співробітництва; лише обласна рада. В будь якому разі експерти закликали замислитися яким чином багато Данія може дозволити собі 327 ліцеїв, Львівська область – біля 100, а Чернігівська – 327? Яке б рішення не було в підсумку в його основі мають бути інтереси споживача послуг – учня. Проєкт «Підтримка здатності територіальних громад Чернігівської області до роботи за умов війни» реалізується Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації разом із партнерами – НГО Сіверський Інститут Регіональних Досліджень, Чернігівське регіональне відділення Асоціації міст України за підтримки Hanns Seidel Stiftung Ukraine. |
Архів
03.11.23 17.06.23 16.06.23 11.04.23 23.02.23 17.02.23 01.02.23 24.01.23 11.01.23 21.12.22 12.12.22 25.11.22 18.11.22 04.11.22 14.10.22 05.10.2022 26.09.2022 23.09.2022 30.08.2022 09.08.2022 26.01.2022 20.01.2022 02.12.2021 12.11.2021 04.11.2021 28.10.2021 28.08.2021 25.08.2021 17.08.2021 16.08.2021 28.07.2021 23.07.2021 15.07.2021 06.07.2021 30.06.2021 11.06.2021 24.05.2021 22.05.2021 21.05.2021 19.05.2021 29.01.2021 29.12.2020 23.12.2020 07.12.2020 06.12.2020 06.11.2020 02.10.2020 21.05.2020 13.12.2019 16.08.2019 09.08.2019 18.07.2019 21.06.2019 07.06.2019 28.05.2019 24.05.2019 06.05.2019 26.04.2019 16.04.2019 12.04.2019 08.04.2019 23.03.2019 16.03.2019 21.02.2019 12.02.2019 08.01.2019 27.12.2018 16.12.2018 06.12.2018 03.12.2018 02.12.2018 01.12.2018 30.11.2018 29.11.2018 28.11.2018 21.11.2018 08.11.2018 07.11.2018 06.11.2018 05.11.2018 01.11.2018 17.09.2018 04.09.2018 15.08.2018 30.07.2018 21.06.2018 04.06.2018 23.05.2018 10.05.2018 29.03.2018 28.03.2018 22.03.2018 19.03.2018 06.03.2018 02.03.2018 13.02.2018 12.02.2018 07.02.2018 26.01.2018 22.01.2018 14.12.2017 13.12.2017 12.12.2017 05.12.2017 29.11.2017 23.11.2017 15.11.2017 31.10.2017 29.10.2017 24.10.2017 14.06.2017 09.06.2017 03.06.2017 02.06.2017 01.06.2017 24.05.2017 17.05.2017 16.03.2017 08.02.2017 07.02.2017 17.01.2017 03.01.2017 29.12.2016 02.11.2016 13.10.2016 10.10.2016 07.10.2016 06.10.2016 03.10.2016 12.09.2016 02.09.2016 27.07.2016 04.07.2016 29.06.2016 21.06.2016 15.06.2016 27.05.2016 25.05.2016 24.05.2016 20.05.2016 19.05.2016 18.05.2016 17.05.2016 16.05.2016 13.05.2016 11.05.2016 10.05.2016 04.05.2016 29.03.2016 17.02.2016 12.02.2016 10.02.2016 21.01.2016 25.12.2015 23.12.2015 15.12.2015 13.11.2015 12.11.2015 11.11.2015 02.11.2015 29.10.2015 28.10.2015 27.10.2015 16.10.2015 25.09.2015 23.09.2015 22.09.2015 14.09.2015 20.05.2015 15.05.2015 29.04.2015 06.03.2015 02.03.2015 20.01.2015 20.08.2012 20.06.2012 22.05.2012 18.05.2012 17.05.2012 23.04.2012 20.04.2012 12.04.2012 30.03.2012 16.03.2012 13.03.2012 17.02.2012 20.01.2012 13.01.2012 10.01.2012 19.12.2011 09.12.2011 08.12.2011 01.12.2011 25.11.2011 16.11.2011 15.11.2011 11.11.2011 14.10.2011 29.09.2011 28.09.2011 26.09.2011 22.08.2011 18.08.2011 28.07.2011 19.07.2011 12.07.2011 11.07.2011 08.07.2011 30.06.2011 09.06.2011 31.05.2011 30.05.2011 24.05.2011 23.05.2011 20.05.2011 19.05.2011 18.05.2011 17.05.2011 16.05.2011 13.05.2011 27.04.2011 13.04.2011 04.04.2011 31.03.2011 28.03.2011 17.03.2011 15.03.2011 03.03.2011 25.02.2011 18.02.2011 02.02.2011 28.01.2011 25.01.2011 14.12.2010 13.12.2010 10.12.2010 08.12.2010 07.12.2010 06.12.2010 30.11.2010 23.11.2010 22.11.2010 29.10.2010 28.10.2010 14.10.2010 13.10.2010 28.09.2010 20.09.2010 |